Pèrgola amb cortines de cristall per al restaurant La Medina de Tetuán.

Localització
Client
Arquitecte
Producte
EL REPTE

Ampliar el saló sense
crear obstacles.

La Medina de Tetuán és un restaurant amb aromes àrabs i andalusos, on la tradició s’uneix a la vangarda. Aquest concepte de fusió tradició + vangarda no només es reflecteix a l’oferta gastronòmica, també a la decoració i l’arquitectura. Prova d’això és l’aposta per Kauma a l’hora de crear un saló menjador ampli. La premissa fonamental era crear un espai completament diàfan, sense obstacles visuals o que entorpissin la disposició de les taules. I que, a més, servís tant a l’hivern amb ràfegues de vent fred com a l’estiu amb les suaus brises marines.

LA SOLUCIÓ KAUMA

Quatre mòduls àmples sense pilars intermedis.

Per crear els quatre mòduls àmpls sense necessitat de comptar amb pilars intermedis, calgué reforçar per la part superior les bigues de sortida. Amb aquesta solució, l’ancoratge a la paret i els pilars perimetrals aconseguíem una sòlida estructura sense cap obstacle a l’interior. La pèrgola Nimbo es complementava amb il·luminació perimetral a cada mòdul per acompanyar suaument els comensals durant la nit.

La sòlida estructura de la pèrgola bioclimàtica d’alumini fa possible que s’hi puguin penjar cortines de cristall amb la tranquil·litat que el sistema és capaç de suportar les càrregues. En aquesta ocasió, La Medina de Tetuán es va decantar pel sistema Gravital 400, la cortina de cristall sense guia a terra. Aquest sistema està especialment indicat per a hostaleria ja que no crea cap tipus d’obstacle a terra. En aquesta ocasió, vam ubicar l’aparcament als extrems de la pèrgola Nimbo perquè no interferís en la mobilitat del local. A més, vam incorporar una porta integrada, que es recull com una fulla més del sistema, per afavorir l’accés quan les cortines de cristall estiguin desplegades.